Kasisler Türkiye’de
özellikle yoğun yaya ve bisikletlilerin bulunduğu güzergâhlarda trafiği
sakinleştirmeye yönelik en fazla kullanılan önlemlerdir. Bu makalede bir
üniversite kampüsü içindeki yol ağında, öğrenci ve personellerin yaşam
kalitesini artırmak amacıyla yapılan trafiği sakinleştirme çalışmalarının örnek
uygulamaları ve sonuçları anlatılmaktadır. Akdeniz Üniversite kampüsü sınırları
içinde 50 km/s hız limitine sahip bir güzergâha kurulan mobil ortalama hız
sistemi yardımı ile kasis uygulamalarının sürücü hızlarına etkisi
değerlendirilmektedir. Mevcut güzergâhta kasis varken kaydedilen sürücü
ortalama hızları, kasis yokken kaydedilen ortalama hızlarla kıyaslanmıştır. Bu
makalede, sürücülerin hız davranışlarını azaltması yönünde etkili olduğu tespit
edilen kasisler hakkındaki sürücü görüşlerinin de araştırıldığı bir çalışma
sunulmaktadır. Her ne kadar sürücü hızları düşmüş olsa da, anket sonuçlarına
göre sürücülerin %50’si kampüs içerisindeki kasis sıklığının fazla olduğunu
düşünmektedir. Bu çalışmada, kampüs yol ağı kullanımında tüm ulaşım türleri
(yaya, bisiklet, toplu taşım, otomobil) arasındaki dağılımında dengeli bir
yaklaşımın geliştirilmesi ve kaza oranlarının düşmesi için sürücülerin yasal hız
limitlerine uyması gerektiğini vurgulanmaktadır.
Speed bumps average speed enforcement Independent Sample t test chi-square test chi-square test
Journal Section | Engineering Sciences |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 8, 2017 |
Submission Date | September 28, 2017 |
Acceptance Date | October 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 38 Issue: 4 |