Şirket yöneticileri için en önemli sorulardan biri, şirketleri için
akıllı bir stratejiyi nasıl seçtikleridir. Bu soruyu cevaplamak için
yöneticiler, kurumun geleceği üzerinde etkisi olan bazı boyutları göz önünde
bulundurmalı ve ardından şirketleri için uygun bir strateji seçmelidir. Bu
makale, stratejik pozisyonu değerlendirmek ve Büyük Veri teknikleri ve UZAY
matrisini temel alan akıllı bir strateji seçmek için yeni bir model (FASE
modeli) sunmaktadır. Piyasadaki en iyi pozisyonu elde etmek için FASE modeli,
en iyi stratejiyi seçmeyi kolaylaştırır: saldırgan, muhafazakâr, savunmacı ve
rekabetçi stratejiler. FASE modeli, Fuzzy-Cmeans, Apriori birlik kural
uyarıcısı, UZAY matrisi olmak üzere üç ana işlemden oluşur. Fuzzy-Cmeans
algoritması, müşterileri RFM değerlerine ve davranışsal puanlamaya dayalı
olarak kümelemek için kullanılır. Kümelenmenin sonuçları daha sonra Apriori
birlik kural uyarıcısı kullanılarak müşterilerin özelliklerine göre
şekillendilir. Stratejik pozisyonu değerlendirmek ve akıllı bir strateji seçmek
için UZAY matrisi kullanılır. FASE modelini daha iyi anlamak için, bir
bankacılık vakası seçildi ve bunun üzerine FASE modeli uygulandı.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Engineering Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 22, 2019 |
Submission Date | April 17, 2018 |
Acceptance Date | February 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |