Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Öyküleme Yöntemiyle Matematik Öğretimi Sürecine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Deneyimleri

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 3, 922 - 971, 30.11.2023

Öz

Bu olgubilim çalışmasında dijital öyküleme uygulamaları ile hazırlanan matematik öğretimi dersine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri incelenmiştir. Çalışma kapsamında amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme metodu kullanılmış ve katılımcılar aktif olarak öğretmenlik yapan, dijital öyküyü ve çoklu medya araçlarını derslerinde kullanabilecek beceriye sahip gönüllü sınıf öğretmenleri arasından seçilmiştir. Dijital öyküleme yöntemi ile entegre edilerek planlanan matematik dersleri sınıflarda öğretmenlerle beraber uygulanmış ve öğretmenlerin sürece yönelik görüşleri yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Sınıf öğretmenleri dijital öyküleme ekinliklerinin dersin her aşamasında kullanılabileceğini ifade etmiş ve derse dikkatin çekilmesi, ön bilgilerin harekete geçirilmesi ve eğitsel konu ile ilişkili ders içi eğitsel etkinliklerin uygulanması amacıyla uygulanabilecek etkin bir eğitsel araç olduğunu belirtmişlerdir. Benzer şekilde dijital öykülerin programda yer alan tüm matematik konuların öğretilmesinde kullanılabileceğini açıklamış, matematik programında yer alan sayılar ve işlemler, geometri ve ölçme öğrenme alanlarının öğretiminde kullanılabileceğini ifade etmişlerdir. Sınıf öğretmenleri dijital öykülerin öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun olarak düzenlenmesini, çeşitli konulara yönelik ulaşılabilecek dijital öykülerin sayıca artırılmasını ve dijital öykü ile ders işlenirken konunun mutlaka somut materyallerle desteklenmesini önermişledir. Sınıf öğretmenleri matematik öğretiminin dijital öyküyle yürütülmesinde öğrenci ve öğretmen hazırbulunuşluluğunun gerekliliğinden bahsetmiş, etkili bir öğretim sürecinin gerçekleştirilebilmesi için teknolojik donanımın ve materyal ihtiyaçlarının giderilmesi gerektiğini vurgulamışladır. Sınıf öğretmenlerine ihtiyaç duydukları dijital öykü, hizmet içi eğitim ve materyal desteğini ulaştırmak için EBA platformu etkin bir seçenek olarak dikkat çekmektedir. Gelecekteki akademik çalışmaların dijital öykü ile yürütülen matematik öğretim sürecinin öğrencilerin ders başarısına, motivasyonlarına, tutumlarına etkisini incelemesi, matematik öğretiminde öğretmen veya öğretmen adaylarının dijital öykü oluşturma becerilerini araştırması alanyazının güçlendirilmesine olumlu katkı sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma [A study on teacher candidates’ perceived information literacy self-efficacy and perceived computer self-efficacy]. Hacettepe University Journal of Education, 24, 1-10.
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği [The attitude scale toward making computer supported education]. Yüzüncü Yıl University Journal of Education, 3(2), 24-33.
  • Aslan, S. (2014). Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve akademik başarılarına etkisi [The effect of computer assisted teaching on academic success and attitudes to the science teachers’ candidates]. (Tez No. 363089). [Master Thesis, Fırat University]. National Thesis Center.
  • Ateş, M. (2023). Dil eğitiminde dijital öyküleme yönteminin kullanılması: Sistematik derleme çalışması [Using digital storytelling in language education: A systematic review study]. Pamukkale University Journal of Education, 59, 340-364.
  • Ayvaz Tunç, Ö., & Karadağ, E. (2013). Postmodernden oluşturmacılığa dijital öyküleme [Digital narrating to the postmodern constructivism]. Journal of Research in Education and Teaching, 2(4), 310-315.
  • Behmer, S., Schmidt, D., & Schmidt, J. (2006). Everyone has a story to tell: Examining digital storytelling in the classroom. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, (pp. 655-662). AACE.
  • Bhatt, I. (2012). Digital literacy practices and their layered multiplicity. Educational Media International, 49(4), 289-301.
  • Bozkurt, E. (2008). Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuvar uygulamasının öğrenci başarısına etkisi [The effect on students success of a virtual laboratory application prepared in the physics education]. (Tez No. 178541). [Doctoral dissertation, Selçuk University]. National Thesis Center.
  • Çoruk, H., & Seferoğlu, S. S. (2020). Dijital öykü oluşturma sürecinin öğrenenlerin yansıtıcı düşünme becerilerinin gelişimine etkisi [The effect of digital storytelling process on the development of reflective thinking skills of learners]. Instructional Technology and Lifelong Learning, 1(1), 1-23.
  • Çukurbaşı, B., & İşman, A. (2014). Examination of teacher candidates’ digital natives features (Example of Bartın University). Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 28-54.
  • Daniels, K. (2013). Exploring the impact of critical reflection through the use of service-learning and digital storytelling. Journal on School Educational Technology, 9(I), 1-9.
  • Demirbaş, İ. (2019). Dijital öykülerin ilkokul öğrencilerinin dinlediğini anlama ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi [The effect of digital stories on the primary school students’ listening comprehension and creative writing skills]. (Tez No. 607578). [Master Thesis, Kırşehir Ahi Evran University]. National Thesis Center.
  • Demirer, V. (2013). İlköğretimde e-öyküleme kullanımı ve etkileri [Use of e-storytelling in primary education and its effects]. (Dissertation Number. 328704). [Doctoral dissertation, Necmettin Erbakan University]. National Thesis Center.
  • Demir, S., & Kılıçkıran, H. (2018). Dijital öyküleme uygulamasının özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerine etkisi [The effect of digital story telling application on the gifted students’ writing skills]. Journal of Interdisciplinary Educational Research, 2(4), 12-18.
  • Dinçer, B., & Yılmaz, S. (2019). Matematik dersinde dijital hikaye anlatımının açıklık kavramı öğretimine etkisinin incelenmesine yönelik deneysel bir çalışma [An experimental study on the investigation of the effect of the digital storytelling on teaching of the concept of range]. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 8(2), 49-57.
  • Dola, N., & Aydın, İ. S. (2020). Dijital öykü yazarlığının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi dijital öykü yazarlığının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi [Investigation of digital story authorship according to various variables]. Journal of Language Education and Research, 6(1), 17-34.
  • Domalewska, D. (2014). Technology-supported classroom for collaborative learning: Blogging in the foreign language classroom. International Journal of Education and Development using ICT, 10(4), 21-30.
  • Dumlu Güler, T. (2011). 6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki hücre ve organelleri konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi [The effect of teaching through educational game of ‘’cell and organelles’’ topic in 6th grade science education course on academic achievement of students]. (Tez No. 299762). [Master Thesis, Atatürk University]. National Thesis Center.
  • Eroğlu, E. N. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dijital öykülerin yazma becerisinde kullanılabilirliği üzerine: Kuramsal bir çalışma [On the usability of digital stories in writing skills in teaching Turkish as a foreign language: A theoretical study]. International Journal of Teaching Turkish as a Foreign Language, 5(2), 108-123.
  • Figa, E. (2004). The virtualization of stories and storytelling. Storytelling Magazine, 16(2), 34–36. Göçen, G. (2014). Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisi [The effect of digital storytelling method on students’ academic achievement and learning and study strategies]. (Tez No. 387198). [Master Thesis, Muğla Sıtkı Koçman University]. National Thesis Center.
  • Göçen Kabaran, G., Karalar, H., Aslan Altan, B., & Altıntaş, S. (2019). Sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmeni adayları dijital öykü atölyesinde [In-service and preservice classroom teachers in digital story workshop]. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(1), 235-257.
  • Gökben, T., & Kışla, T. (2015). Bilgisayar destekli hikaye anlatımı yöntemi: Alanyazın araştırması [The use of computer-aided story in education: Literature review]. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(2), 97-122.
  • Gömleksiz, M. N., & Pullu, E. K. (2017). Toondoo ile dijital hikâyeler oluşturmanın öğrenci başarısına ve tutumlarına etkisi [The effect of digital stories developed by using toondoo on students’ academic achievement and attitudes]. Electronic Turkish Studies, 12(32), 95-110.
  • Heo, M. (2009). Digital storytelling: An empirical study of the impact of digital storytelling on pre-service teachers’ self-efficacy and dispositions towards educational technology. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 18(4), 405-428.
  •   Kahraman, Ö. (2013). Dijital hikâyecilik metoduyla hazırlanan öğretim materyallerinin öğrenme döngüsü giriş aşamasında kullanılmasının fizik dersi başarısı ve motivasyonu düzeyine etkisi [The effect of using teaching materials prepared by digital storytelling method at the engagement phase of learning cycle on physics course achievement and motivation level]. (Tez No. 352043). [Doctoral dissertation, Balıkesir University]. National Thesis Center.
  • Karakoyun, F. (2014). Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi [Examining the views of elementary school students and preservice teachers about digital storytelling activities in online environment]. (Tez No. 361705). [Doctoral dissertation, Anadolu University]. National Thesis Center.
  • Kim, D., Long, Y., Zhao, Y., Zhou, S., & Alaxander, J. (2021). Teacher professional identity development through digital stories. Computers & Education, 162.
  • Kocaman-Karoğlu, A. (2015). Öğretim sürecinde hikâye anlatmanın teknolojiyle değişen doğası: Dijital hikâye anlatımı [The changing nature of storytelling by means of technology in the instructional process: Digital storytelling]. Educational Technology Theory and Practice, 5(2), 89-106.
  • Kotluk, N., & Kocakaya, S. (2015). 21. yüzyıl becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi [Digital storytelling for developing 21st century skills: From high school students’ point of view]. Journal of Research in Education and Teaching, 2(36), 354-363.
  • Kukul, V., & Kara, M. (2019). Dijital hikaye anlatımının öğretmen adaylarının gözünden incelenmesi [Investigating digital storytelling through the eyes of pre-service teachers]. Journal of Kırşehir Education Faculty, 20(3), 1417-1446.
  • Kurudayıoğlu, M., & Bal, M. (2014). Ana dil eğitiminde dijital hikâye anlatımlarının kullanımı [The usage of digital storytelling in mother language education]. Sakarya University Journal of Education, (28), 74-95.
  • Kutlucan, E., Çakır, R., & Ünal, Y. (2019). Dijital öykü anlatımı ile verilen değerler eğitimine yönelik bir eylem araştırması [An action research for the value education provided with digital storytelling]. Kastamonu Education Journal, 27(5), 2187-2202.
  • Kuzu Sarar, T., & Durna, C. (2020). The effect of intelligence and mind games on secondary school students’ writing success. TOJET: The The Turkish Online Journal of Educational Technology, 19(3), 70-79.
  • Küçükoğlu, U., & İncikabı, L. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik tarihi hakkında dijital öykü tasarım süreçleri ve bu deneyimlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi [Examining middle school students' digital story design processes and their views on these experiences]. TAY Journal, 4(2), 179-198.
  • Küçükokka, M., Özdemir, B. G., Açar, M. E., Yılmaz, İ., & Yılmaz, K. (2022). Öğretmen adaylarının matematik tarihçilerine yönelik tasarladıkları dijital öykülerin değerlendirilmesi. Eurasian Conference on Language & Social Sciences, (Oral presentation with full text printed).
  • Lambert, J. (2010). Cookbook for digital storytelling. Digital Diner.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28(4), 563-575.
  • Lesser, L. M. (2001). Surn of songs: Making mathematics less nonotone. Mathematics Teacher, 93, 372-378. Mangal, K. (2020). İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersinde dijital öyküleme etkinliklerinin öğrencilerin girişimcilik becerilerine ve derse yönelik tutumlarına etkisi [The effect of digital narration activities on students’ entrepreneurship skills and attitudes towards the course in human rights, citizenship and democracy]. (Tez No. 634203). [Master Thesis, Afyon Kocatepe University], National Thesis Center.
  • Ministry of National Education [MoNE]. (2018). Matematik dersi öğretim programı [Mathematics course curriculum]. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ohler, J. (2013). Digital storytelling in the classroom: New media pathways to literacy, learning, and creativity. Corwin.
  • Robin, B. (2006). The educational uses of digital storytelling. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 709-716).
  • Robin, B. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory Into Practice, 47(3), 220-228.
  • Rule, L. (2005). Digital storytelling workshop agenda. Access to date 20.02.2023 http://homepage.mac.com/eportfolios/workshop/AgendaDigitalStory.html
  • Sadik, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487-506.
  • Sever, T. (2014). An investigation into the impact of digital storytelling on the motivation level of students. (Dissertation Number. 375589). [Master Thesis, Çanakkale On Sekiz Mart University]. National Thesis Center.
  • Schiro, M. (2004). Oral storytelling and teaching mathematics. Sage.
  • Smeda, N., Dakich, E., & Sharda, N. (2010). Developing a framework for advancing e-learning through digital storytelling. In IADIS International Conference E-Learning (pp. 169-176).
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage.
  • Sur, E. (2022). Dijital emulation. In T. Talan & V. Batdı (Eds.), Education and current approaches in the age of technology (pp. 89-108). Efe Akademi.
  • Turgut, F., & Kışla, T. (2015). Bilgisayar destekli hikâye anlatımı yöntemi: Alanyazın araştırması [The use of computer-aided story in education: Literature review]. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(2), 97-121.
  • Ulum, E., & Yalman, E. F. (2018). Fen bilimleri dersinde dijital hikaye hazırlamanın ders başarısı düşük ve bilgisayarla fazla vakit geçiren öğrenciler üzerindeki etkisinin incelenmesi [Examining the effects of preparing digital storytelling in science and technology course on the academically inadequate students spending much time on computers]. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 12(2), 306-335.
  • Usluel, Y. K., & Atal, D. (2013). Students’ approach to social network in educational context. International Journal of Web Based Communities, 9(2), 188-198.
  • Uslupehlivan, E., Kurtoğlu Erden, M., & Cebesoy, Ü. B. (2017). Öğretmen adaylarının dijital öykü oluşturma deneyimleri [Digital story creation experiences of pre-service teachers]. Uşak University Journal of Social Sciences, 10(Special Issue), 1-22.
  • Wang, S., & Zhan, H. (2010). Enhancing teaching and learning with digital storytelling. International Journal of Information and Communication Technology Education (IJICTE), 6(2), 76-87.
  • Yang, Y. T. C., & Wu, W. C. I. (2012). Digital storytelling for enhancing student academic achievement, critical thinking, and learning motivation: A year-long experimental study. Computers & Education, 59(2), 339-352.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in social sciences]. (11th ed.). Seçkin.
  • Yılmaz, Y., Üstündağ, M. T., & Güneş, E. (2017). Öğretim materyali olarak dijital hikâye geliştirme aşamalarının ve araçlarının incelenmesi [Inverstigation of digital story development stages and tools as teaching materials]. Abant İzzet Baysal University Journal of Faculty of Education, 17(3), 1621-1640.
  • Yoon, T. (2013). Are you digitized? Ways to provide motivation for ELLs using digital storytelling. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 2(1), 1-10.
  • Yüksel Arslan, P., Yıldırım, S., & Robin, B. R. (2016). A phenomenological study: teachers’ experiences of using digital storytelling in early childhood education. Educational Studies, 42(5), 427-445.
  • Yürük, S. E. (2015). Dijital öykülemeye dayalı değerler eğitiminin öğrencilerin değer kazanımı ve tutumlarına etkisi [The effect of digital story based values education on students’ attitudes and value acquisiton]. (Tez No. 423425). [Master Thesis, Fırat University]. National Thesis Center.

Primary School Teachers’ Experiences on The Process of Teaching Mathematics with The Digital Storytelling Method

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 3, 922 - 971, 30.11.2023

Öz

In this phenomenology study, the opinions of classroom teachers about the mathematics teaching course prepared with digital storytelling applications were examined. Within the scope of the study, the criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used and the participants were selected from among the volunteer classroom teachers who actively teach and have the skills to use digital story and multimedia tools in their lessons. Mathematics lessons, which were planned by integrating with the digital storytelling method, were applied in the classrooms together with the teachers, and the teachers' views on the process were collected through semi-structured interviews. Classroom teachers stated that digital storytelling activities can be used at every stage of the lesson and stated that it is an effective educational tool that can be applied to draw attention to the lesson, to activate prior knowledge, and to implement in-class educational activities related to the educational topic. Similarly, they explained that digital stories can be used in teaching all mathematics subjects in the program, and stated that they can be used in the teaching of numbers and operations, geometry and measurement learning areas in the mathematics program. Classroom teachers suggested that digital stories should be arranged in accordance with the interests and needs of students, that the number of digital stories that can be accessed on various subjects should be increased, and that the subject should be supported with concrete materials while teaching digital stories. Classroom teachers talked about the necessity of student and teacher readiness in conducting mathematics teaching with digital stories and emphasized that technological equipment and material needs should be met in order to realize an effective teaching process. The EBA platform stands out as an effective option to provide classroom teachers with the digital story, in-service training and material support they need. Future academic studies will examine the effects of the mathematics teaching process carried out with digital stories on students' success, motivation and attitudes, and investigate the digital story creation skills of teachers or pre-service teachers in mathematics teaching will contribute positively to the strengthening of the literature.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma [A study on teacher candidates’ perceived information literacy self-efficacy and perceived computer self-efficacy]. Hacettepe University Journal of Education, 24, 1-10.
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği [The attitude scale toward making computer supported education]. Yüzüncü Yıl University Journal of Education, 3(2), 24-33.
  • Aslan, S. (2014). Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve akademik başarılarına etkisi [The effect of computer assisted teaching on academic success and attitudes to the science teachers’ candidates]. (Tez No. 363089). [Master Thesis, Fırat University]. National Thesis Center.
  • Ateş, M. (2023). Dil eğitiminde dijital öyküleme yönteminin kullanılması: Sistematik derleme çalışması [Using digital storytelling in language education: A systematic review study]. Pamukkale University Journal of Education, 59, 340-364.
  • Ayvaz Tunç, Ö., & Karadağ, E. (2013). Postmodernden oluşturmacılığa dijital öyküleme [Digital narrating to the postmodern constructivism]. Journal of Research in Education and Teaching, 2(4), 310-315.
  • Behmer, S., Schmidt, D., & Schmidt, J. (2006). Everyone has a story to tell: Examining digital storytelling in the classroom. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, (pp. 655-662). AACE.
  • Bhatt, I. (2012). Digital literacy practices and their layered multiplicity. Educational Media International, 49(4), 289-301.
  • Bozkurt, E. (2008). Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuvar uygulamasının öğrenci başarısına etkisi [The effect on students success of a virtual laboratory application prepared in the physics education]. (Tez No. 178541). [Doctoral dissertation, Selçuk University]. National Thesis Center.
  • Çoruk, H., & Seferoğlu, S. S. (2020). Dijital öykü oluşturma sürecinin öğrenenlerin yansıtıcı düşünme becerilerinin gelişimine etkisi [The effect of digital storytelling process on the development of reflective thinking skills of learners]. Instructional Technology and Lifelong Learning, 1(1), 1-23.
  • Çukurbaşı, B., & İşman, A. (2014). Examination of teacher candidates’ digital natives features (Example of Bartın University). Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 28-54.
  • Daniels, K. (2013). Exploring the impact of critical reflection through the use of service-learning and digital storytelling. Journal on School Educational Technology, 9(I), 1-9.
  • Demirbaş, İ. (2019). Dijital öykülerin ilkokul öğrencilerinin dinlediğini anlama ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi [The effect of digital stories on the primary school students’ listening comprehension and creative writing skills]. (Tez No. 607578). [Master Thesis, Kırşehir Ahi Evran University]. National Thesis Center.
  • Demirer, V. (2013). İlköğretimde e-öyküleme kullanımı ve etkileri [Use of e-storytelling in primary education and its effects]. (Dissertation Number. 328704). [Doctoral dissertation, Necmettin Erbakan University]. National Thesis Center.
  • Demir, S., & Kılıçkıran, H. (2018). Dijital öyküleme uygulamasının özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerine etkisi [The effect of digital story telling application on the gifted students’ writing skills]. Journal of Interdisciplinary Educational Research, 2(4), 12-18.
  • Dinçer, B., & Yılmaz, S. (2019). Matematik dersinde dijital hikaye anlatımının açıklık kavramı öğretimine etkisinin incelenmesine yönelik deneysel bir çalışma [An experimental study on the investigation of the effect of the digital storytelling on teaching of the concept of range]. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 8(2), 49-57.
  • Dola, N., & Aydın, İ. S. (2020). Dijital öykü yazarlığının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi dijital öykü yazarlığının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi [Investigation of digital story authorship according to various variables]. Journal of Language Education and Research, 6(1), 17-34.
  • Domalewska, D. (2014). Technology-supported classroom for collaborative learning: Blogging in the foreign language classroom. International Journal of Education and Development using ICT, 10(4), 21-30.
  • Dumlu Güler, T. (2011). 6. sınıf fen ve teknoloji dersindeki hücre ve organelleri konusunun eğitsel oyun yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi [The effect of teaching through educational game of ‘’cell and organelles’’ topic in 6th grade science education course on academic achievement of students]. (Tez No. 299762). [Master Thesis, Atatürk University]. National Thesis Center.
  • Eroğlu, E. N. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dijital öykülerin yazma becerisinde kullanılabilirliği üzerine: Kuramsal bir çalışma [On the usability of digital stories in writing skills in teaching Turkish as a foreign language: A theoretical study]. International Journal of Teaching Turkish as a Foreign Language, 5(2), 108-123.
  • Figa, E. (2004). The virtualization of stories and storytelling. Storytelling Magazine, 16(2), 34–36. Göçen, G. (2014). Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisi [The effect of digital storytelling method on students’ academic achievement and learning and study strategies]. (Tez No. 387198). [Master Thesis, Muğla Sıtkı Koçman University]. National Thesis Center.
  • Göçen Kabaran, G., Karalar, H., Aslan Altan, B., & Altıntaş, S. (2019). Sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmeni adayları dijital öykü atölyesinde [In-service and preservice classroom teachers in digital story workshop]. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(1), 235-257.
  • Gökben, T., & Kışla, T. (2015). Bilgisayar destekli hikaye anlatımı yöntemi: Alanyazın araştırması [The use of computer-aided story in education: Literature review]. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(2), 97-122.
  • Gömleksiz, M. N., & Pullu, E. K. (2017). Toondoo ile dijital hikâyeler oluşturmanın öğrenci başarısına ve tutumlarına etkisi [The effect of digital stories developed by using toondoo on students’ academic achievement and attitudes]. Electronic Turkish Studies, 12(32), 95-110.
  • Heo, M. (2009). Digital storytelling: An empirical study of the impact of digital storytelling on pre-service teachers’ self-efficacy and dispositions towards educational technology. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 18(4), 405-428.
  •   Kahraman, Ö. (2013). Dijital hikâyecilik metoduyla hazırlanan öğretim materyallerinin öğrenme döngüsü giriş aşamasında kullanılmasının fizik dersi başarısı ve motivasyonu düzeyine etkisi [The effect of using teaching materials prepared by digital storytelling method at the engagement phase of learning cycle on physics course achievement and motivation level]. (Tez No. 352043). [Doctoral dissertation, Balıkesir University]. National Thesis Center.
  • Karakoyun, F. (2014). Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi [Examining the views of elementary school students and preservice teachers about digital storytelling activities in online environment]. (Tez No. 361705). [Doctoral dissertation, Anadolu University]. National Thesis Center.
  • Kim, D., Long, Y., Zhao, Y., Zhou, S., & Alaxander, J. (2021). Teacher professional identity development through digital stories. Computers & Education, 162.
  • Kocaman-Karoğlu, A. (2015). Öğretim sürecinde hikâye anlatmanın teknolojiyle değişen doğası: Dijital hikâye anlatımı [The changing nature of storytelling by means of technology in the instructional process: Digital storytelling]. Educational Technology Theory and Practice, 5(2), 89-106.
  • Kotluk, N., & Kocakaya, S. (2015). 21. yüzyıl becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi [Digital storytelling for developing 21st century skills: From high school students’ point of view]. Journal of Research in Education and Teaching, 2(36), 354-363.
  • Kukul, V., & Kara, M. (2019). Dijital hikaye anlatımının öğretmen adaylarının gözünden incelenmesi [Investigating digital storytelling through the eyes of pre-service teachers]. Journal of Kırşehir Education Faculty, 20(3), 1417-1446.
  • Kurudayıoğlu, M., & Bal, M. (2014). Ana dil eğitiminde dijital hikâye anlatımlarının kullanımı [The usage of digital storytelling in mother language education]. Sakarya University Journal of Education, (28), 74-95.
  • Kutlucan, E., Çakır, R., & Ünal, Y. (2019). Dijital öykü anlatımı ile verilen değerler eğitimine yönelik bir eylem araştırması [An action research for the value education provided with digital storytelling]. Kastamonu Education Journal, 27(5), 2187-2202.
  • Kuzu Sarar, T., & Durna, C. (2020). The effect of intelligence and mind games on secondary school students’ writing success. TOJET: The The Turkish Online Journal of Educational Technology, 19(3), 70-79.
  • Küçükoğlu, U., & İncikabı, L. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik tarihi hakkında dijital öykü tasarım süreçleri ve bu deneyimlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi [Examining middle school students' digital story design processes and their views on these experiences]. TAY Journal, 4(2), 179-198.
  • Küçükokka, M., Özdemir, B. G., Açar, M. E., Yılmaz, İ., & Yılmaz, K. (2022). Öğretmen adaylarının matematik tarihçilerine yönelik tasarladıkları dijital öykülerin değerlendirilmesi. Eurasian Conference on Language & Social Sciences, (Oral presentation with full text printed).
  • Lambert, J. (2010). Cookbook for digital storytelling. Digital Diner.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28(4), 563-575.
  • Lesser, L. M. (2001). Surn of songs: Making mathematics less nonotone. Mathematics Teacher, 93, 372-378. Mangal, K. (2020). İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersinde dijital öyküleme etkinliklerinin öğrencilerin girişimcilik becerilerine ve derse yönelik tutumlarına etkisi [The effect of digital narration activities on students’ entrepreneurship skills and attitudes towards the course in human rights, citizenship and democracy]. (Tez No. 634203). [Master Thesis, Afyon Kocatepe University], National Thesis Center.
  • Ministry of National Education [MoNE]. (2018). Matematik dersi öğretim programı [Mathematics course curriculum]. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ohler, J. (2013). Digital storytelling in the classroom: New media pathways to literacy, learning, and creativity. Corwin.
  • Robin, B. (2006). The educational uses of digital storytelling. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 709-716).
  • Robin, B. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory Into Practice, 47(3), 220-228.
  • Rule, L. (2005). Digital storytelling workshop agenda. Access to date 20.02.2023 http://homepage.mac.com/eportfolios/workshop/AgendaDigitalStory.html
  • Sadik, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487-506.
  • Sever, T. (2014). An investigation into the impact of digital storytelling on the motivation level of students. (Dissertation Number. 375589). [Master Thesis, Çanakkale On Sekiz Mart University]. National Thesis Center.
  • Schiro, M. (2004). Oral storytelling and teaching mathematics. Sage.
  • Smeda, N., Dakich, E., & Sharda, N. (2010). Developing a framework for advancing e-learning through digital storytelling. In IADIS International Conference E-Learning (pp. 169-176).
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage.
  • Sur, E. (2022). Dijital emulation. In T. Talan & V. Batdı (Eds.), Education and current approaches in the age of technology (pp. 89-108). Efe Akademi.
  • Turgut, F., & Kışla, T. (2015). Bilgisayar destekli hikâye anlatımı yöntemi: Alanyazın araştırması [The use of computer-aided story in education: Literature review]. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(2), 97-121.
  • Ulum, E., & Yalman, E. F. (2018). Fen bilimleri dersinde dijital hikaye hazırlamanın ders başarısı düşük ve bilgisayarla fazla vakit geçiren öğrenciler üzerindeki etkisinin incelenmesi [Examining the effects of preparing digital storytelling in science and technology course on the academically inadequate students spending much time on computers]. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 12(2), 306-335.
  • Usluel, Y. K., & Atal, D. (2013). Students’ approach to social network in educational context. International Journal of Web Based Communities, 9(2), 188-198.
  • Uslupehlivan, E., Kurtoğlu Erden, M., & Cebesoy, Ü. B. (2017). Öğretmen adaylarının dijital öykü oluşturma deneyimleri [Digital story creation experiences of pre-service teachers]. Uşak University Journal of Social Sciences, 10(Special Issue), 1-22.
  • Wang, S., & Zhan, H. (2010). Enhancing teaching and learning with digital storytelling. International Journal of Information and Communication Technology Education (IJICTE), 6(2), 76-87.
  • Yang, Y. T. C., & Wu, W. C. I. (2012). Digital storytelling for enhancing student academic achievement, critical thinking, and learning motivation: A year-long experimental study. Computers & Education, 59(2), 339-352.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in social sciences]. (11th ed.). Seçkin.
  • Yılmaz, Y., Üstündağ, M. T., & Güneş, E. (2017). Öğretim materyali olarak dijital hikâye geliştirme aşamalarının ve araçlarının incelenmesi [Inverstigation of digital story development stages and tools as teaching materials]. Abant İzzet Baysal University Journal of Faculty of Education, 17(3), 1621-1640.
  • Yoon, T. (2013). Are you digitized? Ways to provide motivation for ELLs using digital storytelling. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 2(1), 1-10.
  • Yüksel Arslan, P., Yıldırım, S., & Robin, B. R. (2016). A phenomenological study: teachers’ experiences of using digital storytelling in early childhood education. Educational Studies, 42(5), 427-445.
  • Yürük, S. E. (2015). Dijital öykülemeye dayalı değerler eğitiminin öğrencilerin değer kazanımı ve tutumlarına etkisi [The effect of digital story based values education on students’ attitudes and value acquisiton]. (Tez No. 423425). [Master Thesis, Fırat University]. National Thesis Center.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şuheda Ünal 0000-0003-0481-5760

Osman Çil 0000-0001-5903-9864

Erken Görünüm Tarihi 30 Kasım 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ünal, Ş., & Çil, O. (2023). Primary School Teachers’ Experiences on The Process of Teaching Mathematics with The Digital Storytelling Method. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 7(3), 922-971.

2613928412   28976  19030            19029       19031  logo1.jpg27281     27280  27284  27285   27290  27291 2729227294          27937   28409