Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 6, 174 - 190, 20.08.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan fen bilimleri öğretim programı (3,4, 5, 6,7 ve 8. Sınıflar) kazanımlarını Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine göre analiz etmektir. Fen bilimleri öğretim programında 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıfların her biri için 7 ünite yer almaktadır. 3. sınıf öğretim programında 36, 4. sınıf öğretim programında 43, 5 .sınıf öğretim programında 36, 6.sınıf öğretim programında 59, 7.sınıf öğretim programında 67 ve 8.sınıf öğretim programında 61 kazanım olmak üzere, toplamda 302 kazanım  yer almaktadır. Kazanımlar döküman analizi yapılarak incelenmiştir. Bu kazanımlar, hatırlama/yeniden üretme, beceriler/kavramlar, kısa süreli stratejik düşünme ve geniş düşünme seviyelerinden oluşan Webb’in bilgi derinliği modeli kullanılarak analiz edilmiştir.Yapılan analiz sonucunda fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının bir çoğunun Webb’in bilgi derinliği seviyelerin ikinci seviyesi olan beceriler/kavramlar basamağında olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • BENNETT, J., LUBBEN, F., HOGARTH, S., 2007. "Bringing Science to Life: A Synthesis of the Research Evidence on the Effects of Context-Based and STS Approaches to Science Teaching ", Science Eduation, 91(3), 347-370. BERNACKI, M., NOKES-MALACH, T., RICHEY, J. E., BELENKY, D. M., 2016. "Science Diaries: A Brief Writing Intervention to Improve Motivation to Learn Science", Educational Psyshology, 36(1), 26-46. CANGÜVEN, H. D., ÖZ, O., BINZET, G., AVCI, G., 2017. "Milli Eğitim Bakanlığı 2017 Fen Bilimleri Taslak Programının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi", IJOEEC (International Journal of Eurasian Education and Culture), 2, 62-80. ÇAKMAK, M., GÜRBÜZ, H., 2012. "Biyoloji Dersi Yeni Ortaöğretim Programının İçerik Öğesine İlişkin Öğrenci Görüşleri ", International Journal of Social Science, 5(7), 195-210. ÇEPNİ, S., ÇİL, E., 2012. Fen ve Teknoloji Programı: Ġlköğretim 1 ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi. ÇOLAK, M., 2017. "Fen 2017 öğretim programı ile 2013 öğretim programının karşılaştırılması ", I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, https://www.researchgate.net/publication/320172272_Fen_2017_Ogretim_Programi_Ile_2013_Ogretim_Programinin_Karsilastirilmasi (02. 05. 2018). ÇOŞKUN, Y. D., 2017. Öğretim Programları Arka Plan Raporu, Eğitim İzleme Raporu 2016-2017. Eğitim Reformu Girişimi, http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/Ogretim_Programlari_Arka_Plan_Raporu.pdf (25.06.2018). DEVECI, I., 2017. "2013 Yılı Fen Bilimleri Öğretim Programı ile 2017 Yılı Taslak Fen Bilimleri Öğretim Programının Karşılaştırılması", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, https://www.researchgate.net/publication/317185505_2013_Yili_Fen_Bilimleri_Ogretim_Programi_ile_2017_Yili_Taslak_Fen_Bilimleri_Ogretim_Programinin_Karsilastirilmasi (02.05.2018). ERG (Eğitim Reformu Girişimi). (2017). Eğitim Reformu Girişiminin Milli Eğitim Bakanlığı Taslak Öğretim Programları İnceleme ve Değerlendirmesi, http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/ERG%E2%80%99N%C4%B0N-MEB-TASLAK-%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M-PROGRAMLARI-%C4%B0NCELEME-VE-DE%C4%9EERLEND%C4%B0RMES%C4%B0-SON.pdf (25.06.2018) FITZGERALD, A., SMITH, K., 2016. "Science that Matters: Exploring Science Learning and Teaching in Primary Schools ", Australian Journal of Teacher Education, 41(4), 64-78. HARLEN, W., 1993. Education for Teaching Science and Mathematics in the Primary School. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. HARRELL, P. E., 2010. "Teaching an Integrated Science Curriculum: Linking Teacher Knowledge and Teaching Assignments", Issues in Teacher Education, 19(1), 145-165. JARVIS, T., PELL, A., 2002. "Changes in Primary Boys' and Girsl' Attitudes to School and Science During a Two-Year Science in-Service Programme ", Curriculum Journal, 13(1), 43-69. JENKINS, E. W., NELSON, N. W., 2005. "Important But not for me: Students’ Attitudes Towards Secondary School Science in England ", Research in Science & Technological Education, 23(1), 41-57. LEE, M. K., ERDOGAN, I., 2007. "The Effect of Science-Technology-Society Teaching on Students' Attitudes toward Science and Certain Aspects of Creavity", International Journal of Science Education, 29(11), 1315-1327. MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325 (02.04.2018). MILLER, J. D., 1996. "Scientific Literacy for Effective Citizenship", In R. E. Yager, Science/Technology/ Society as Reform in Science Education. New York: State University of New York Press. MORRELL, P. D., LEDERMAN, N. G., 1998. "Students' Attitudes Toward School and Classroom Science: Are They Independent Phenomena?", School Science and Mathematics, 98(2), 76-83. MUTVEI, A., MATTSSON, J., 2015. "Big Ideas in Science Education in Teacher Trainning Program", Procedia - Social and Behavioral Sciences, 167, 190-197. OSBORNE, J., SIMON, S., COLLINS, S., 2003. "Attitudes Towards Science: A Review of the Literature and Its Implications ", International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079. ÖZCAN, H., DÜZGÜNOĞLU, H., 2017. "Fen Bilimleri Dersi 2017 Taslak Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri", International Journal of Active Learning, 2(2), 18-47. SCIENCE EDUCATION POLICY-MAKING., 2008. UNESCO. http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001567/156700E.pdf (05.06.2018). SCIENCE IN THE PRIMARY SCHOOL 2008., 2012. Dublin. https://www.education.ie/en/Publications/Inspection-Reports-Publications/Evaluation-Reports-Guidelines/Science-in-the-Primary-School.pdf (05.06.2018). SCIENCE PROGRAMMES., 2013. Science programmes of study: key stages 1 and 2, National curriculum in England. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/425618/PRIMARY_national_curriculum_-_Science.pdf (03.07.2018). SHELDRAKE, R., MUJTABA, T., REISS, M. J., 2017. "Science Teaching and Students’ Attitudes and Aspirations: The Importance of Conveying the Applications and Relevance of Science", International Journal of Educational Research, 85, 167-183. SHIRAZI, S., 2017. "Student Experience of School Science", International Journal of Science education, 39(14), 1891-1912. SOCIAL, ENVIRONMENTAL AND SCIENTIFIC EDUCATION., 1999. Dublin. https://www.curriculumonline.ie/getmedia/346522bd-f9f6-49ce-9676-49b59fdb5505/PSEC03c_Science_Curriculum.pdf (03.07.2018). SOTHAYAPETCH, P., LAVONEN, J., JUUTI, K., 2013. "A Comparative Analysis of PISA Scientific Literacy Framework in Finnish And Thai Science Curricula", Science Education International, 24(1), 78-97. SUPOVITZ, J., TURNER, H. M., 2000. "The Effects of Professional Development on Science Teaching Pratices and Classroom Culture", Journal of Research in Science Teaching, 37(9), 963-980. TAI, R. H., LIU, C. Q., MALTESE, A. V., FAN, X., 2006. "Career Choice: Enhanced: Planning Early for Careers in Science ", Science, 312, 1143-1144. VARLEY, J. P., MURPHY, C., VEALE, O., 2013. "At the Crossroads: The Impact of New Irish Science Curricula on First Year Post-Primary Students", Research in Science Education, 43(1), 275-298. WEBB'S DOK GUIDE., 2009. Webb's Depth of Knowledge Guide-Career and Technical Education Definitions. http://www.aps.edu/re/documents/resources/Webbs_DOK_Guide.pdf (02.05.2018). YILDIRIM, A., ŞİMŞEK, H., 2018. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/77105/51318/dok%C3%BCman_analizi-pdf.ppt (02.05.2018). YUENYONG, C., NARJAIKAEW, P., 2009. "Scientific Literacy and Thailand Science Education", International Journal of Environmental & Science Education, 4(3), 335-349.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Canel Eke

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Eke, C. (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4(6), 174-190.
AMA Eke C. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi. SADAB. Ağustos 2018;4(6):174-190.
Chicago Eke, Canel. “Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi 4, sy. 6 (Ağustos 2018): 174-90.
EndNote Eke C (01 Ağustos 2018) Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4 6 174–190.
IEEE C. Eke, “Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi”, SADAB, c. 4, sy. 6, ss. 174–190, 2018.
ISNAD Eke, Canel. “Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi”. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4/6 (Ağustos 2018), 174-190.
JAMA Eke C. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi. SADAB. 2018;4:174–190.
MLA Eke, Canel. “Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 6, 2018, ss. 174-90.
Vancouver Eke C. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi. SADAB. 2018;4(6):174-90.