Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 32 Sayı: 1, 11 - 21, 03.03.2020
https://doi.org/10.35234/fumbd.532023

Öz

Kaynakça

  • [1] Cansız OF. Enerji politikalarının ulaştırma sistemlerinin optimizasyonu ile geliştirilmesi ve uygulamadan elde edilen getirilerin ortaya konması. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2007.
  • [2] Cansız OF, Çubuk MK, Çalışıcı M. An energy analysis of road transportation in Turkey. Proceedings of The 3rd International Conference on Energy and Development - Environment – Biomedicine; 29 Aralık 2009; Ankara. 91-95.
  • [3] Cansız OF, Ünsalan K. Cost analysis of multimodal freight transportation: a case of Iskenderun. International Journal of Advanced Engineering Research and Science 2018; 5(5): 315-319.
  • [4] Steadieseifi M, Dellaert NP, Nuijten W, Van Woensel T, Raoufi R. Multimodal freight transportation planning: A literature review. European Journal of Operational Research 2014; 233: 1-15.
  • [5] Crainic T, Kim K. Intermodal transportation. Handbooks in Operations Research and Management Science 2007; 14: 467-537.
  • [6] Deveci DA, Çavuşoğlu D. İntermodal demiryolu taşımacılığı: Türkiye için fırsatlar ve tehditler. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 2013; 5(1): 93-120.
  • [7] Gursoy M. A method for transportation mode choice. Scientific Research and Essays 2010; 5: 613-624.
  • [8] Saatçioğlu C, Kolbaşı N. Türkiye lojistik sektöründe denizyolu-demiryolu entegrasyon sürecinin incelenmesi. Sakarya İktisat Dergisi 2012; 2:1-33.
  • [9] Cansız OF, Ünsalan K, Çalısıcı M, Göçmen S. Çok türlü taşımacılık güzergâhlarının gezgin satıcı problemleri baz alınarak tasarlanması: güzergâhların optimizasyonu ve akıllı ulaşım sistemlerine entegrasyonu. 1. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Kongresi; 19-21 Nisan 2018; Balıkesir. 58-59.
  • [10] Cansız OF, Ünsalan K, Çalısıcı M, Göçmen S. Şehirlerarası güzergâh performans indeksinin çok türlü taşımacılık baz alınarak analiz edilmesi: analiz parametrelerinin oluşturulması ve AUS entegrasyonu. 1. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Kongresi; 19-21 Nisan 2018; Balıkesir. 58-59.
  • [11] Cansız OF, Ünsalan K, Çalışıcı M, Göçmen S. Şehirlerarası taşımacılık performansı indeksinin çok türlü taşımacılık baz alınarak analiz edilmesi: çok türlü güzergâhların tasarımı ve AUS entegrasyonu. 1. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Kongresi; 19-21 Nisan 2018; Balıkesir. 58-59.
  • [12] Cansız OF, Göçmen S. Distance analysis of multimodal transportation based on traveling salesman problem with particle swarm optimization method. International Journal of Advanced Engineering Research and Science 2018; 5(6): 1-6.
  • [13] Hanssen TES, Mathisen TA, Jorgensen F. Generalized transport costs in intermodal freight transport, Procedia—Social and Behavioral Sciences 2012; 54: 189-200.
  • [14] Cho JH, Kim HS, Choi HR. An intermodal transport network planning algorithm using dynamic programming-a case study: from Busan to Rotterdam in intermodal freight routing. Applied Intelligence 2010; 36: 529-541.
  • [15] Atar F. Kısa mesafe deniz taşımacılığının avantajları ve kombine taşımacılıktaki önemi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 2013.
  • [16] http://www.ustaokan.com/?Syf=26&Syz=530815, (22.05.2018)
  • [17] http://www.nasmaritime.com, (05.05.2018)
  • [18] https://portal1.tcddtasimacilik.gov.tr/tcdd(bD10ciZjPTIwMCZkPW1pbg==)/zy02/yuk_tasima_fiyatlari, (10.02.2018)
  • [19] TCDD, 2018. TCDD Liman Hizmetleri Tarifesi.
  • [20] https://www.tugem.com.tr/mevzuat?mlid=2528, (10.04.2018)
  • [21] http://www.kgm.gov.tr, (15.04.2018)
  • [22] http:// railturkeyakademi.wordpress.com, (02.05.2018)
  • [23] http://www.cefic.org, (05.04.2018)

Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi

Yıl 2020, Cilt: 32 Sayı: 1, 11 - 21, 03.03.2020
https://doi.org/10.35234/fumbd.532023

Öz

Bu çalışmada, yük taşımacılığında rota optimizasyonu için taşımacılık türlerinin birleşimi esas alınarak performans analizleri yapılmaktadır. Ayrıca yük tonajının rota seçimine etkisi de incelenmektedir. Rota seçiminde, yakıt tüketimi, taşımacılık maliyeti, taşıma süresi ve ulaşım türüne bağlı olarak taşıtlardan salınan karbondioksit miktarı dikkate alınmaktadır. Analizler için Hatay’dan Ankara’ya yük taşımacılığı yapılmaktadır. Yük türü, Hatay’da üretim sanayisi güçlü olan filtre malzemesi seçilmektedir. Yükün taşınmasına uygun olan konteyner taşımacılığı yapılmaktadır. Belirlenen iki nokta arasında karayolu ve demiryolu olmak üzere iki tek türlü taşımacılık, demiryolu ve karayolu kombinasyonları ile üç çok türlü taşımacılık rotası geliştirilmektedir. Rotalar performans indeksi esas alınarak değerlendirildiğinde 5, 10, 14 ton yük taşımacılığı için sırasıyla %76,1, %66,7 ve %59,3 performans indeksleri ile optimum rota çok türlü 3 rotası çıkmaktadır. Tek türlü taşımacılığın olumsuz yönleri, çok türlü taşımacılığın yerinde kullanılması ile giderilebilmektedir. Böylece hızlı, ekonomik ve çevreci bir taşımacılık rotasına ulaşılmaktadır.

Kaynakça

  • [1] Cansız OF. Enerji politikalarının ulaştırma sistemlerinin optimizasyonu ile geliştirilmesi ve uygulamadan elde edilen getirilerin ortaya konması. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2007.
  • [2] Cansız OF, Çubuk MK, Çalışıcı M. An energy analysis of road transportation in Turkey. Proceedings of The 3rd International Conference on Energy and Development - Environment – Biomedicine; 29 Aralık 2009; Ankara. 91-95.
  • [3] Cansız OF, Ünsalan K. Cost analysis of multimodal freight transportation: a case of Iskenderun. International Journal of Advanced Engineering Research and Science 2018; 5(5): 315-319.
  • [4] Steadieseifi M, Dellaert NP, Nuijten W, Van Woensel T, Raoufi R. Multimodal freight transportation planning: A literature review. European Journal of Operational Research 2014; 233: 1-15.
  • [5] Crainic T, Kim K. Intermodal transportation. Handbooks in Operations Research and Management Science 2007; 14: 467-537.
  • [6] Deveci DA, Çavuşoğlu D. İntermodal demiryolu taşımacılığı: Türkiye için fırsatlar ve tehditler. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 2013; 5(1): 93-120.
  • [7] Gursoy M. A method for transportation mode choice. Scientific Research and Essays 2010; 5: 613-624.
  • [8] Saatçioğlu C, Kolbaşı N. Türkiye lojistik sektöründe denizyolu-demiryolu entegrasyon sürecinin incelenmesi. Sakarya İktisat Dergisi 2012; 2:1-33.
  • [9] Cansız OF, Ünsalan K, Çalısıcı M, Göçmen S. Çok türlü taşımacılık güzergâhlarının gezgin satıcı problemleri baz alınarak tasarlanması: güzergâhların optimizasyonu ve akıllı ulaşım sistemlerine entegrasyonu. 1. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Kongresi; 19-21 Nisan 2018; Balıkesir. 58-59.
  • [10] Cansız OF, Ünsalan K, Çalısıcı M, Göçmen S. Şehirlerarası güzergâh performans indeksinin çok türlü taşımacılık baz alınarak analiz edilmesi: analiz parametrelerinin oluşturulması ve AUS entegrasyonu. 1. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Kongresi; 19-21 Nisan 2018; Balıkesir. 58-59.
  • [11] Cansız OF, Ünsalan K, Çalışıcı M, Göçmen S. Şehirlerarası taşımacılık performansı indeksinin çok türlü taşımacılık baz alınarak analiz edilmesi: çok türlü güzergâhların tasarımı ve AUS entegrasyonu. 1. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Kongresi; 19-21 Nisan 2018; Balıkesir. 58-59.
  • [12] Cansız OF, Göçmen S. Distance analysis of multimodal transportation based on traveling salesman problem with particle swarm optimization method. International Journal of Advanced Engineering Research and Science 2018; 5(6): 1-6.
  • [13] Hanssen TES, Mathisen TA, Jorgensen F. Generalized transport costs in intermodal freight transport, Procedia—Social and Behavioral Sciences 2012; 54: 189-200.
  • [14] Cho JH, Kim HS, Choi HR. An intermodal transport network planning algorithm using dynamic programming-a case study: from Busan to Rotterdam in intermodal freight routing. Applied Intelligence 2010; 36: 529-541.
  • [15] Atar F. Kısa mesafe deniz taşımacılığının avantajları ve kombine taşımacılıktaki önemi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 2013.
  • [16] http://www.ustaokan.com/?Syf=26&Syz=530815, (22.05.2018)
  • [17] http://www.nasmaritime.com, (05.05.2018)
  • [18] https://portal1.tcddtasimacilik.gov.tr/tcdd(bD10ciZjPTIwMCZkPW1pbg==)/zy02/yuk_tasima_fiyatlari, (10.02.2018)
  • [19] TCDD, 2018. TCDD Liman Hizmetleri Tarifesi.
  • [20] https://www.tugem.com.tr/mevzuat?mlid=2528, (10.04.2018)
  • [21] http://www.kgm.gov.tr, (15.04.2018)
  • [22] http:// railturkeyakademi.wordpress.com, (02.05.2018)
  • [23] http://www.cefic.org, (05.04.2018)
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MBD
Yazarlar

Ömer Faruk Cansız 0000-0001-6857-2513

Kevser Ünsalan Bu kişi benim 0000-0002-9163-4855

Yayımlanma Tarihi 3 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 25 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cansız, Ö. F., & Ünsalan, K. (2020). Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 32(1), 11-21. https://doi.org/10.35234/fumbd.532023
AMA Cansız ÖF, Ünsalan K. Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Mart 2020;32(1):11-21. doi:10.35234/fumbd.532023
Chicago Cansız, Ömer Faruk, ve Kevser Ünsalan. “Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 32, sy. 1 (Mart 2020): 11-21. https://doi.org/10.35234/fumbd.532023.
EndNote Cansız ÖF, Ünsalan K (01 Mart 2020) Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 32 1 11–21.
IEEE Ö. F. Cansız ve K. Ünsalan, “Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi”, Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 32, sy. 1, ss. 11–21, 2020, doi: 10.35234/fumbd.532023.
ISNAD Cansız, Ömer Faruk - Ünsalan, Kevser. “Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 32/1 (Mart 2020), 11-21. https://doi.org/10.35234/fumbd.532023.
JAMA Cansız ÖF, Ünsalan K. Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2020;32:11–21.
MLA Cansız, Ömer Faruk ve Kevser Ünsalan. “Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 32, sy. 1, 2020, ss. 11-21, doi:10.35234/fumbd.532023.
Vancouver Cansız ÖF, Ünsalan K. Karma Taşımacılık Türleri Esas Alınarak Rota Karşılaştırılması: Vaka Analizi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2020;32(1):11-2.