Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uygulamalı Bilimler Okullarında Maliye Eğitiminin Yeri

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 152 - 174, 01.01.2020

Öz

Öz: 1995 yılında Boğaziçi Üniversitesi ile yükseköğretim dünyasına giren Uygulamalı Bilimler okulları, ülkemizde fakülte ve yüksekokul düzeyinde eğitim vermektedir. Bu çalışmanın amacı; Uygulamalı Bilimler okullarının maliye eğitiminde katkısını tespit edebilmektir. Bu çalışmada doküman tarama yöntemi kullanılmıştır. 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu ve kanunda ismi geçen Uygulamalı Bilimler okullarının ders planları ve içerikleri taranmış, maliye eğitimi ile ilgili olan dersleri belirlenmiştir. Muhasebe, bankacılık, finans, gümrük, uluslararası ticaret, uluslararası lojistik, gayrimenkul değerleme ve işletme yönetimi alanlarında açılan toplam 46 bölümde, 126 adet maliye dersinin okutulduğu görülmüştür. Uygulamalı Bilimler okullarının maliye eğitiminde önemli bir yeri olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akkaya, M. (2011), “Vergi Hukuku Eğitimi ve Vergi Hukuk Algısı Üzerine”, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Araştırmaları Dergisi, 17(3-4): 176-179.
  • Aksoy, H. (2005), “Eğitimde Araştırma Yöntemleri” Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Programı, Nitel Araştırma Teknikleri Dersi Seminer Ödevi.
  • Anıl, H. (1987), “Maliye Lisans ve Yüksek Lisans Eğitimi Sorunları - Bazı Düşünceler”, 3. Maliye Eğitimi Sempozyumu, Tebliğ Kitabı, İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Maliye Araştırma Merkezi, s:141-144, 23-26 Nisan Gebze.
  • Arın, T. (1995), “Dünya’da ve Türkiye’de Maliye Eğitimi: Kamu Ekonomisi Konusunun Kapsamı ve Ders Programları”, Siyasal/Journal of Political Sciences. No:11,12,13
  • Çiçek, U., ve Bitlisli, F. (2017), “Vergi Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Vergi Bilinci ve Farkındalığı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma”, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 10(2): 261-277.
Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 152 - 174, 01.01.2020

Öz

Kaynakça

  • Akkaya, M. (2011), “Vergi Hukuku Eğitimi ve Vergi Hukuk Algısı Üzerine”, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Araştırmaları Dergisi, 17(3-4): 176-179.
  • Aksoy, H. (2005), “Eğitimde Araştırma Yöntemleri” Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Programı, Nitel Araştırma Teknikleri Dersi Seminer Ödevi.
  • Anıl, H. (1987), “Maliye Lisans ve Yüksek Lisans Eğitimi Sorunları - Bazı Düşünceler”, 3. Maliye Eğitimi Sempozyumu, Tebliğ Kitabı, İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Maliye Araştırma Merkezi, s:141-144, 23-26 Nisan Gebze.
  • Arın, T. (1995), “Dünya’da ve Türkiye’de Maliye Eğitimi: Kamu Ekonomisi Konusunun Kapsamı ve Ders Programları”, Siyasal/Journal of Political Sciences. No:11,12,13
  • Çiçek, U., ve Bitlisli, F. (2017), “Vergi Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Vergi Bilinci ve Farkındalığı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma”, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 10(2): 261-277.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Murat Aydın 0000-0002-7211-5208

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, M. (2020). Uygulamalı Bilimler Okullarında Maliye Eğitiminin Yeri. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 152-174.

Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir.  http://euljss.eul.edu.tr/euljss/