İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LIMITLESS FILMI ÖRNEKLEMİNDE BİLİŞSEL KAPASİTENİN ARTTIRILMASI VE ÖĞRENME ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 3, 99 - 112, 31.01.2024

Öz

Bu çalışmada, Neil Burger’ın yönetmenliğini yaptığı 2011 yapımı Limitless filminin göstergebilimsel analizi örnekleminde öğrenme ve öğrenme ile ilişkili temel yaklaşımlar analiz edilmekte, kurgusal beyin potansiyeli ile gerçeklik arasındaki ilişki ve farklara odaklanılarak beynin potansiyel sınırlarının irdelenmesi ve performansının arttırılması amaçlanmaktadır. Bununla birlikte insan zihninin sınırlarını ve beynin potansiyel gücünü anlama uğraşısının önemi vurgulanmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde öğrenme ve öğrenme ile ilgili süreçler tanımlanmakta, ikinci bölümünde beynin bilişsel kapasitesinin arttırılmasının öğrenme üzerindeki etkileri incelenmektedir. Üçüncü bölümde bilişsel kapasitenin arttırılmasına ilişkin kurgusal bir gerçeklik sunan Limitless filmi örnekleminde gerçeklik ve hayal gücü ilişkisi karşılaştırılmaktadır.

Proje Numarası

1

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2001), 9–18
  • Aktolga, M. (2020). Öğrenmek Nedi̇r, Neden Öğreni̇yoruz, Nasıl Öğreni̇yoruz,
  • Alkan, C. (2023). Öğrenme- Öğretme Süreçleri İlkeler
  • Aslan, A. (Ed.). (2022). Öğrenme ve Bellek. Ankara: Nobel
  • Çoruk, H. (2015). Çoklu Ortam Kullanımının İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Ve Kaygılarına Etkileri, (Yüksek Lisans tezi) https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Çoşgun, V. ve Satıcı, A. (2017). Çoklu Ortam Öğrenmede Konu Dışı İşlemenin Azaltılması İlkelerinin Öğrenenlerin Bilişsel Yük, Geri Getirme ve Transfer Performanslarına Etkisi, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-14
  • Değirmenci, B. (2021). Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Yaratıcı Düşünme Eği̇li̇mi̇ Ve Beyi̇n Temelli̇ Öğrenme Tutumu Arasındaki̇ İli̇şki̇ni̇n i̇ncelenmesi, (Yüksek Lisans tezi) https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Dursun, Ö. (Ed.) ve Odabaşı, H. (Ed.), (2017). Çoklu Ortam Tararımı. Ankara: Pegem
  • Engin, A., Calapoğlu, M., Gürbüzoğlu, S. (2008). Uzun Süreli̇ Bellek Ve Öğrenme, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 251-262
  • Göral, N. (2021). Beyi̇n Temelli̇ Öğrenme Modeli̇ni̇n Öğrenci̇leri̇n Yabancı Di̇lde Keli̇me Öğrenme Düzeyleri̇ne Etki̇si̇̇, (Doktora tezi) https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Gülden, B. (2022). Fen Bi̇li̇mleri̇ Dersi̇nde Beyi̇n Temelli̇ Öğrenme Modeli̇ni̇n İlkokul 4. Sinif Öğrenci̇leri̇ni̇n Akademi̇k Başarı Ve Moti̇vasyonel Kararlılığına etki̇si̇̇, (Doktora tezi) https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir
  • Güven, M. (2004). Ögrenme Stilleri̇ İle Ögrenme Strateji̇leri̇ Arasindaki̇ İli̇şki̇, (Doktora tezi)
  • Işıksal, B. (2018). Sosyal Bi̇lgi̇ler Öğretmenleri̇ni̇n Beyi̇n Temelli̇ Öğrenmeye Yöneli̇k Görüşleri̇, (Yüksek Lisans tezi) https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Korkmaz, Ö. ve Mahiroğlu, A. (2007). Beyi̇n, Bellek Ve Öğrenme, Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 93-104
  • Lefler, S. (2021) Sanat Eğitimi Alanında Yer Alan Çoklu Ortamlara Yönelik Lisansüstü Çalışmaların İçerik Analizi, (Yüksek Lisans tezi) https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Oral, B. (Ed.). (2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem
  • Özmen, H (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (1), 100-111
  • Özyürek, A. (2013). Altı Yaşında Bellek Eğitimi Verilen Çocukların İki Yıl Sonraki Bellek Gelişimlerinin İzlenmesi, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (1), 17-26
  • Satıcı, S. (Ed.). (2021). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel
  • Soyalp, T. (2022). Beyi̇n Temelli̇ Öğrenme Kuraminin Fen Öğreti̇mi̇nde 8. Sinif Öğrenci̇leri̇ni̇n Başarı ve Tutumlarına etki̇si̇, (Yüksek Lisans tezi) https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Temel, M. (2023) Eğitim Bilişim Ağındaki (Eba) Türkçe Dersi Videolarının Çoklu Ortam Tasarım İlkelerine Göre İncelenmesi, (Yüksek Lisans tezi) https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ülgen, G. (Ed.). (2002). Beyin Temelli Öğrenme. Ankara: Nobel
  • Yünkül, E. (2018). Çoklu Ortam Öğrenme İle İlgili Öğrenen Görüşleri, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (40), 255-269
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Büşra Özçelik 0009-0000-6774-0829

Proje Numarası 1
Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 22 Ocak 2024
Kabul Tarihi 25 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özçelik, B. (2024). LIMITLESS FILMI ÖRNEKLEMİNDE BİLİŞSEL KAPASİTENİN ARTTIRILMASI VE ÖĞRENME ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Baçini Sanat Dergisi, 2(3), 99-112.