Bu
çalışmada sınıf öğretmenlerinin Fen Bilimleri Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerindeki
yöntem ve teknik kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.
Nitel araştırma yaklaşımı temel alınan bu araştırma durum çalışması desenine
göre planlanmıştır. Çalışma Tokat ili merkez ve ilçelerde bulunan toplamda 4
okulda görev yapan 20 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacılar
tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla
toplanmıştır. Verilerin analizinde ilişkisel içerik analizinden
yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri Fen Bilimleri
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinin öğretim sürecinde farklı
sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Bu derslerin öğretiminde genellikle düz
anlatım, soru-cevap, gezi gözlem, örnek olay ve beyin fırtınası yöntem ve
tekniklerine başvurdukları sonucuna ulaşılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |