Review Article
BibTex RIS Cite

YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI

Year 2023, Volume: 3 Issue: 2, 67 - 87, 28.07.2023
https://doi.org/10.56682/ksydergi.1284982

Abstract

Gelişen dünyada insanların yaşam standartlarının yükselmesi sonucu kalite konusu sürekli gündemimizde olan bir kavramdır. Her alanda olduğu gibi yükseköğretimde de özellikle eğitim alanında ulusal hatta uluslararası düzeyde eğitim kalitesinin yükseltilmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Özellikle yükseköğretimde eğitim kalitesinin güvence altına alınabilmesi hususunda program akreditasyonu önemli bir araç haline gelmiştir. Bunun için gerek ülkemiz gerek diğer ülkelerdeki yükseköğretim kurumları eğitim kalitesinin artırılabilmesi için program akreditasyon çalışmalarını teşvik etmektedir. Bu çalışmada, iyi uygulamaların paylaşılması ve yaygınlaştırılması amacıyla Atatürk Üniversitesinin “Program Akreditasyonu” konusunda yaptığı çalışmaların iyi uygulama örneği olarak değerlendirilebileceği üzerinde durulmuştur. Üniversitemizin program akreditasyon çalışmaları süreci planla-uygula-kontrol et-önlem al (PUKÖ) döngüsünde ele alınmıştır.

Supporting Institution

Atatürk Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi

Project Number

BAP Proje No: 2019-1093

Thanks

Bu çalışma Atatürk Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi (BAP Proje No: 2019-1093) tarafından desteklenmiştir.

References

  • Aktan, C. C., & Gencel, U. (2007). Yükseköğretimde Akreditasyon, içinde: C. Can Aktan, Değişim Çağında Yüksek Öğretim. Yaşar Üniversitesi Yayını, 1-14. http://www.canaktan.org/egitim/akreditasyon/aktan-akredit.pdf adresinden alındı
  • Artugal, S. M. (2010). Mühendislik Eğitiminde Toplam Kalite Yönetimi ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümündeki ABET Uygulamaları. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bakioğlu, A., & Baltacı, R. (2000). Üniversitede Akreditasyon ve Düşünceler. Öneri Dergisi, 13-39.
  • Bayındır, S., Efe, Y., & Başer, M. (2018). Hemşirelik Eğitiminde Akreditasyon. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 17-23.
  • Ceylan, M. (2009). Türkiye’de Kalite Akreditasyonu ve TÜRKAK. Muğla: Muğla Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çağlar, İ., & Kılıç, S. (2008). Kalite Güvence Standartları. Anakara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çelik, O., & Gürdal, K. (1999). Muhasebe eğitiminde kalite arayışları ve akreditasyon (eşdeğerleme) standartları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 45-67.
  • Erkuş, L., & Özdemir, S. (2010). Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 118-133.
  • Gencel, U. (2001). Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 164-218.
  • Güney, A. (2019). Accounting Education in Accreditation Process. Kastamonu Education Journal, 27(2), 939-947. Koyuncu, S. (2007). Türk Ortaöğretim Sisteminde Okulların Akreditasyon Yeterlilik Düzeyleri (Sakarya Ili Örneği). Sakarya: Sakarya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurulu, Y. (2022). Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu 2022. Ankara: Yükseköğretim Kurulu. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2022/2022-universite-izleme-ve-degerlendirme-genel-raporu.pdf adresinden alındı
  • Sarp, N. (2014). Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları. LEFKE-KKTC: Siyasal Kitapevi.
  • YÖKAK. (2023). YÖKAK. https://yokak.gov.tr/akreditasyon-kuruluslari/tescil-suresi-devam-edenler adresinden alındı
Year 2023, Volume: 3 Issue: 2, 67 - 87, 28.07.2023
https://doi.org/10.56682/ksydergi.1284982

Abstract

Project Number

BAP Proje No: 2019-1093

References

  • Aktan, C. C., & Gencel, U. (2007). Yükseköğretimde Akreditasyon, içinde: C. Can Aktan, Değişim Çağında Yüksek Öğretim. Yaşar Üniversitesi Yayını, 1-14. http://www.canaktan.org/egitim/akreditasyon/aktan-akredit.pdf adresinden alındı
  • Artugal, S. M. (2010). Mühendislik Eğitiminde Toplam Kalite Yönetimi ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümündeki ABET Uygulamaları. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bakioğlu, A., & Baltacı, R. (2000). Üniversitede Akreditasyon ve Düşünceler. Öneri Dergisi, 13-39.
  • Bayındır, S., Efe, Y., & Başer, M. (2018). Hemşirelik Eğitiminde Akreditasyon. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 17-23.
  • Ceylan, M. (2009). Türkiye’de Kalite Akreditasyonu ve TÜRKAK. Muğla: Muğla Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çağlar, İ., & Kılıç, S. (2008). Kalite Güvence Standartları. Anakara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çelik, O., & Gürdal, K. (1999). Muhasebe eğitiminde kalite arayışları ve akreditasyon (eşdeğerleme) standartları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 45-67.
  • Erkuş, L., & Özdemir, S. (2010). Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 118-133.
  • Gencel, U. (2001). Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 164-218.
  • Güney, A. (2019). Accounting Education in Accreditation Process. Kastamonu Education Journal, 27(2), 939-947. Koyuncu, S. (2007). Türk Ortaöğretim Sisteminde Okulların Akreditasyon Yeterlilik Düzeyleri (Sakarya Ili Örneği). Sakarya: Sakarya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kurulu, Y. (2022). Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu 2022. Ankara: Yükseköğretim Kurulu. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2022/2022-universite-izleme-ve-degerlendirme-genel-raporu.pdf adresinden alındı
  • Sarp, N. (2014). Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları. LEFKE-KKTC: Siyasal Kitapevi.
  • YÖKAK. (2023). YÖKAK. https://yokak.gov.tr/akreditasyon-kuruluslari/tescil-suresi-devam-edenler adresinden alındı
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Quality Management
Journal Section İnceleme
Authors

Bilal Yılmaz 0000-0002-8574-7570

Rıza Salar 0000-0001-6577-0821

Burak Aslan 0000-0002-6228-1392

Mustafa Sözbilir 0000-0001-6334-9080

Atilla Keskin 0000-0001-5317-6032

Project Number BAP Proje No: 2019-1093
Publication Date July 28, 2023
Submission Date April 18, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, B., Salar, R., Aslan, B., Sözbilir, M., et al. (2023). YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI. Kalite Ve Strateji Yönetimi Dergisi, 3(2), 67-87. https://doi.org/10.56682/ksydergi.1284982
AMA Yılmaz B, Salar R, Aslan B, Sözbilir M, Keskin A. YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. July 2023;3(2):67-87. doi:10.56682/ksydergi.1284982
Chicago Yılmaz, Bilal, Rıza Salar, Burak Aslan, Mustafa Sözbilir, and Atilla Keskin. “YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI”. Kalite Ve Strateji Yönetimi Dergisi 3, no. 2 (July 2023): 67-87. https://doi.org/10.56682/ksydergi.1284982.
EndNote Yılmaz B, Salar R, Aslan B, Sözbilir M, Keskin A (July 1, 2023) YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi 3 2 67–87.
IEEE B. Yılmaz, R. Salar, B. Aslan, M. Sözbilir, and A. Keskin, “YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI”, Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 67–87, 2023, doi: 10.56682/ksydergi.1284982.
ISNAD Yılmaz, Bilal et al. “YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI”. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi 3/2 (July 2023), 67-87. https://doi.org/10.56682/ksydergi.1284982.
JAMA Yılmaz B, Salar R, Aslan B, Sözbilir M, Keskin A. YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 2023;3:67–87.
MLA Yılmaz, Bilal et al. “YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI”. Kalite Ve Strateji Yönetimi Dergisi, vol. 3, no. 2, 2023, pp. 67-87, doi:10.56682/ksydergi.1284982.
Vancouver Yılmaz B, Salar R, Aslan B, Sözbilir M, Keskin A. YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON: PROGRAM AKREDİTASYONUNDA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI. Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 2023;3(2):67-8.

Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.