Bu çalışma, Mart 2020'de COVID-19 pandemisi olarak ilan edilen küresel salgın döneminde üniversiteye başlayan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerini, onların sosyodemografik özellikleri ile karşılaştırmayı ve aralarındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini 2020-21 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki bir yükseköğrenim kurumunda öğrenim gören 666 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği (UEKTÖ) ve Demografik Bilgi Formu birlikte uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının cinsiyet açısından genel olarak farklılık göstermediği, Genel Not Ortalamaları yükseldikçe uzaktan eğitime yönelik tutumlarının olumlu yönde etkilendiği gözlemlenmiştir. Katılımcıların sigara kullanımı, düzenli ilaç kullanımı, kendisinin veya aile bireylerinin COVID-19’a yakalanma gibi durumları ile ölçek alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuş ve analiz sonuçları çalışmada sunulmuştur. Küresel kriz dönemlerinde eğitim alanında daha etkili ve doğru politikalar üretebilmek açısından bu tür çalışmaların sonuçları yol gösterici olabilir. Çalışmamamızdaki bulguların, COVID-19 pandemisi sırasında ve sonrasında ulusal eğitim sistemlerinin daha etkili planlamasına yardımcı olacağına inanıyoruz.
COVID-19 döneminde uzaktan eğitim Uzaktan eğitim Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları
Distance education in the COVID-19 period Distance education Attitudes of university students towards distance education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 29, 2022 |
Publication Date | July 31, 2022 |
Submission Date | April 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 25 |