This research is conducted to analyze the efficiency of the training aims to improve skills of classroom management in preschool education. The research group is comprised of 34 preschool teachers work at a preschool belongs to a private institution in Ankara. The teachers attended the research were given “The Classroom Management Skills Inventory for Preschool Teachers” as a pre-test and asked to assess themselves. At the same time, a neutral observer assessed the teachers in the classroom context by using the same inventory Right after the pre-test; the teacher was provided with a training prepared as 8 weeks long. After completing the training, the teachers assessed themselves again the same inventory. The neutral observer also assessed the teachers again using the same inventory after the training was completed. In conclusion; the result has shown that training has a significant consequence on the teachers to
We declare that there is no conflict of interest between us as the authors and that all researchers contributed to the study. This study does not have an ethics committee report. However, the research was conducted in accordance with all ethical rules. These rules include voluntary participation, informed consent, anonymity, justice, honesty, objectivity, morality, prudence, openness, respect for intellectual property, confidentiality and respect for colleagues.
Bu araştırma, okul öncesi eğitimde etkili sınıf yönetimi becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan eğitimin etkililiğinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu Ankara ilinde özel bir okul bünyesinde bulunan okul öncesi eğitim kurumunda görev yapmakta olan 34 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlere “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği” ön test olarak verilmiş ve kendilerini değerlendirmeleri istenmiştir. Eş zamanlı olarak tarafsız bir gözlemci sınıf ortamında aynı ölçek aracılığı ile öğretmenleri değerlendirmiştir. Ön test uygulamasının hemen ardından 8 hafta olarak hazırlanan eğitim paketi öğretmenlere sunulmuştur. Eğitimin tamamlanmasının ardından öğretmenler yine aynı ölçek ile kendilerini değerlendirmişlerdir. Tarafsız gözlemci de yine aynı ölçekle eğitimin tamamlanmasının ardından öğretmenleri değerlendirmiştir. Sonuç olarak, etkili sınıf yönetimi becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan eğitim, öğretmenlerin etkili sınıf yönetimi becerilerinin geliştirilmesinde önemli bir etkiye sahiptir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 2 |