Research Article
BibTex RIS Cite

Çevre Mühendisliği Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzlerinin Belirlenmesi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 9 - 17, 30.07.2022

Abstract

Bu çalışmada, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin beslenme, ulaşım, barınma ve öz bakım alışkanlıklarına bağlı olarak Ekolojik Ayak İzleri hesaplanmış ve değerlendirilmiştir. Çalışmada; web tabanlı “Ekolojik Ayak İzi Hesaplama Anketi” kullanılmıştır. Bu kapsamda, 150 öğrenciye anket uygulanmıştır. Veriler yüzdelik olarak ifade edilmiştir. Öğrencilerin Ekolojik Ayak İzi ortalaması 2,84 gha ve Karbon Ayak İzi ise 11.47 (ton) olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlara göre; öğrencilerimizin Ekolojik Ayak İzi ortalaması Türkiye’nin Ekolojik Ayak İzinden (3.53 gha) daha düşük olup, Dünya ortalamasına (2.76) yakın bulunmuştur.

References

  • 1) Rana R, Ingrao C, Lombardi M, Tricase C. 2016. Greenhouse Gas Emissions Of An Agro-Biogas Energy System: Estimation Under The Renewable Energy Directive, Science of The Total Environment, 550:1182-1195.
  • 2) Kumaş K, Akyüz A, Zaman M, Güngör, A. 2019. Sürdürülebilir Bir Çevre İçin Karbon Ayak izi Tespiti:MAKÜ Bucak Sağlık Yüksekokulu Örneği, El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 6(1):108-117.
  • 3) Eren Ö, Parlakay O, Hilal M, Bozhüyük B. 2017. Ziraat Fakültesi Akademisyenlerinin Ekolojik Ayak İzinin Belirlenmesi: Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 34(2):138-145.
  • 4) Şimşek T. 2020. Bazı Demografik Özelliklere Göre Liseli Gençlerin Ekolojik Ayak İzi Farkındalıkları Ve Çevre Dostu Davranışları, Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(2):139-169.
  • 5) url-1:https://data.footprintnetwork.org/?_ga=2.126881989.991414474.1581013564-1420927460.1581013564#/countryTrends?cn=5001&type=BCpc,EFCpc
  • 6) Ghita SI, Saseanu AS, Gogonea RM, Huidumac-Petrescu CE. 2018. Perspectives Of Ecological Footprint in European Context Under The İmpact Of İnformation Society and Sustainable Development. Sustainability, 10(9):3224.
  • 7) url-2: https://wwftr.awsassets.panda.org/downloads/turkiyenin_ekolojik_ayak_izi_raporu.pdf?1412/turkiyeninekolojikayakizibilancosu
  • 8) Janis AJ. 2007. Quantifying The Ecological Footprint Of The Ohio State University. Ph. D. Thesis, The Ohio State University, Columbus.
  • 9) Wada Y, Izumi K, Mashiba T. 2007. Development Of A Web-Based Personal Ecological Footprint Calculator For The Japanese. International Ecological Footprint Conference, 8-10 May, Cardiff.
  • 10) Dinç A. 2015. Bir Sürdürülebilir Kalkınma Göstergesi Olarak Ekolojik Ayak İzi Ve Türkiye. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • 11) Çetin FA. 2015. Ekolojik Ayak İzi Eğitiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Yaşama Yönelik Tutum, Farkındalık Ve Davranış Düzeyine Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • 12) Eren B, Aygün A, Chabanow D, Akman N. 2016. Mühendislik Öğrencileri Ekolojik Ayak İzinin Belirlenmesi, 3rd International Symposium on Environment and Morality (ISEM2016), 4-6 November 2016, Alanya-Turkey.
  • 13) Akyüz Y, Atış E, Çukadar M, Salalı E. 2016. Akademisyenlerin Ekolojik Etkilerinin İncelenmesi: E.Ü. Ziraat Fakültesi Örneği, XII. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi Bildiriler Kitabı, 1427-1436, 25-27 Mayıs 2016, Isparta.
  • 14) Yıldız Emre, Mahmut S. 2015. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ayak İzleri ve Ekolojik Ayak İzini Azaltma Yolları Konusundaki Görüşleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3):457-487.
  • 15) Baran MF, Gökdağ O, Yımaz B. 2019. Determination of Ecological and Carbon Footprints of Adıyaman Directorate of Provincial Agriculture and Forestry Staffs, Avrupa Birliği ve Teknoloji Dergisi. 15:280-288.

Determining The Ecological Footprints of Environmental Engineering Students: The Case of Sivas Cumhuriyet University

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 9 - 17, 30.07.2022

Abstract

In this study, Ecological Footprints of Sivas Cumhuriyet University Environmental Engineering Department students were calculated and evaluated depending on their nutrition, transportation, accommodation and self-care habits. In study, the web-based “Ecological Footprint Calculation Questionnaire” was used in the research. In this context, a questionnaire was applied to 150 students. Data are expressed as a percentage. The Ecological Footprint average of the students was calculated as 2.84 gha and the Carbon Footprint as 11.47 (tons). According to these results; Ecological Footprint average of our students is lower than Turkey's Ecological Footprint (3.53 gha) and close to the world average (2.76).

References

  • 1) Rana R, Ingrao C, Lombardi M, Tricase C. 2016. Greenhouse Gas Emissions Of An Agro-Biogas Energy System: Estimation Under The Renewable Energy Directive, Science of The Total Environment, 550:1182-1195.
  • 2) Kumaş K, Akyüz A, Zaman M, Güngör, A. 2019. Sürdürülebilir Bir Çevre İçin Karbon Ayak izi Tespiti:MAKÜ Bucak Sağlık Yüksekokulu Örneği, El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 6(1):108-117.
  • 3) Eren Ö, Parlakay O, Hilal M, Bozhüyük B. 2017. Ziraat Fakültesi Akademisyenlerinin Ekolojik Ayak İzinin Belirlenmesi: Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 34(2):138-145.
  • 4) Şimşek T. 2020. Bazı Demografik Özelliklere Göre Liseli Gençlerin Ekolojik Ayak İzi Farkındalıkları Ve Çevre Dostu Davranışları, Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(2):139-169.
  • 5) url-1:https://data.footprintnetwork.org/?_ga=2.126881989.991414474.1581013564-1420927460.1581013564#/countryTrends?cn=5001&type=BCpc,EFCpc
  • 6) Ghita SI, Saseanu AS, Gogonea RM, Huidumac-Petrescu CE. 2018. Perspectives Of Ecological Footprint in European Context Under The İmpact Of İnformation Society and Sustainable Development. Sustainability, 10(9):3224.
  • 7) url-2: https://wwftr.awsassets.panda.org/downloads/turkiyenin_ekolojik_ayak_izi_raporu.pdf?1412/turkiyeninekolojikayakizibilancosu
  • 8) Janis AJ. 2007. Quantifying The Ecological Footprint Of The Ohio State University. Ph. D. Thesis, The Ohio State University, Columbus.
  • 9) Wada Y, Izumi K, Mashiba T. 2007. Development Of A Web-Based Personal Ecological Footprint Calculator For The Japanese. International Ecological Footprint Conference, 8-10 May, Cardiff.
  • 10) Dinç A. 2015. Bir Sürdürülebilir Kalkınma Göstergesi Olarak Ekolojik Ayak İzi Ve Türkiye. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • 11) Çetin FA. 2015. Ekolojik Ayak İzi Eğitiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Yaşama Yönelik Tutum, Farkındalık Ve Davranış Düzeyine Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • 12) Eren B, Aygün A, Chabanow D, Akman N. 2016. Mühendislik Öğrencileri Ekolojik Ayak İzinin Belirlenmesi, 3rd International Symposium on Environment and Morality (ISEM2016), 4-6 November 2016, Alanya-Turkey.
  • 13) Akyüz Y, Atış E, Çukadar M, Salalı E. 2016. Akademisyenlerin Ekolojik Etkilerinin İncelenmesi: E.Ü. Ziraat Fakültesi Örneği, XII. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi Bildiriler Kitabı, 1427-1436, 25-27 Mayıs 2016, Isparta.
  • 14) Yıldız Emre, Mahmut S. 2015. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ayak İzleri ve Ekolojik Ayak İzini Azaltma Yolları Konusundaki Görüşleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3):457-487.
  • 15) Baran MF, Gökdağ O, Yımaz B. 2019. Determination of Ecological and Carbon Footprints of Adıyaman Directorate of Provincial Agriculture and Forestry Staffs, Avrupa Birliği ve Teknoloji Dergisi. 15:280-288.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Research Articles
Authors

Ülker Aslı Güler 0000-0002-9608-9745

Mehmet Küçük 0000-0003-4240-6191

Güven Gök 0000-0001-5095-9402

Publication Date July 30, 2022
Published in Issue Year 2022Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Güler, Ü. A., Küçük, M., & Gök, G. (2022). Çevre Mühendisliği Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzlerinin Belirlenmesi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. Teknik Meslek Yüksekokulları Akademik Araştırma Dergisi, 1(1), 9-17.